Friday, June 13, 2008

CAKAP MINDA KELAS PERTAMA TAPI BODOH BERTINGKAT-TINGKAT

Buletin TV 3 sebentar tadi (13 Jun 08) melaporkan sidang akhbar Pak Lah di Kelantan. Pak Lah mencabar negeri Pakatan Rakyat supaya menurunkan harga minyak.

Katanya "Sebelum pilihanraya Pakatan Rakyat janji nak turunkan harga minyak. Sekarang Turunkanlah harga minyak di Selangor, turunkanlah minyak di Perak dan negeri yang di kuasai oleh mereka.”
Inilah mentaliti pemimpin Malaysia. Dalam ucapan beliau sering kali menyebut minda kelas pertama tapi rupanya bodoh Pak Lah bertingkat-tingkat. Apalah malangnya rakyat Malaysia yang punya PM yang sebangang itu.

Apalah sangat bidang kuasa Kerajaan negeri. Masihkah kita ingat, bila kerajaan Pakatan Rakyat Selangor nak kenakan levi RM10 sebulan ataupun RM100 setahun bagi setiap pekerja asing
Hasrat murni MB Selangor ialah untuk mengutip dana bagi mewujudkan program latihan yang sistematik dan berkesan bagi melatih belia-belia Selangor. Tanpa latihan, belia Selangor akan tidak dapat bersaing dengan limpahan buruh asing yang dikategorikan sebagai 'murah' dan bersedia untuk bekerja tanpa had. Ini mewujudkan keadaan yang kurang sihat untuk perkembangan dan kemajuan Malaysia. Tambahan pula, kebanjiran pendatang asing yang sesetengahnya tanpa permit mengakibatkan peningkatan kadar jenayah di kawasan setempat. Justeru, usaha mengadakan latihan ini wajar di sokong.
Usaha itu di halang dengan alasan, itu bukan bidang kuasa kerajaan negeri.
Hari ni Pak Lah buat cabaran supaya kerajaan negeri pakatan rakyat turunkan harga minyak, sedangkan itu juga bukan bidang kuasa kerajaan negeri. Wahai Pak Lah kalau sememangnya dah bodoh, jangan tunjukkan kebodohan itu pada rakyat.

Moralnya, selagi orang bodoh memerintah kita selagi itulah kita tak akan maju. Negara dan Bangsa yang maju tak akan merelakan diri mereka dipimpin oleh orang yang bodoh.