Friday, February 19, 2010

MAULIDURASUL ALA UMNO

Klik Web MPK
Cuba fikirkan.... Tak buat perarakan Maulidurasul kena tuduh hina Islam... Buat nyanyian Karaoke 60an dalam musim Maulidurasul sebagaimana Iklan di atas mungkin dianggap mempertahankan kesucian Islam.

Apa pula maksud bintang kecil? Adakah pertandingan kanak-kanak comel atau pertandingan nyanyian sebagaimana bintang kecil TV. Kalau bintang kecil itu pertandingan nyayian, ini juga merupakan penghinaan pada Maulidurasul.

Kita tidak menentang keseluruhan isi program seperti sukan (namun batas pergaulan mesti dijaga hendaknya lelaki dan perempuan dicampur dalam apa-apa pertandingan). Kita juga tidak bantah sebarang pameran atau gerai jualan.

Namun apa yang tak kena ialah adanya elemen-elemen yang tak baik dicampur dalam program tersebut. Hormatlah bulan kelahiran dan kewafatan nabi. (nabi lahir pada 12 Rabiul Awwal dan nabi wafat juga pada 12 Rabiul Awwal)

Kita harapkan penganjur dapat segera menyingkirkan elemen-elemen yang tak baik dari Pesta Pantai baluk ini demi menjaga kesucian Maulidurasul