Friday, March 26, 2010

DAP roboh rumah Orang Melayu di Kempas Johor?

UMNO menjerit pada rakyat, ketuanan Melayu semakin terhakis. Parlimen kali ini dikuasai oleh bukan Melayu. Benarkah UMNO ikhlas untuk memelihara ketuanan Melayu.

Pilihanraya Kecil Hulu Selangor ini, merupakan medan untuk UMNO membuktikan perjuangan Melayu mereka. Kawasan itu diwakili oleh 54% melayu 27% Cina 19% India. Wah.. maknanya Melayu majoriti. Inilah masanya untuk menambah bilangan ahli parlimen Melayu. Seharusnya UMNO yang bertanding di Hulu Selangor. Buktikan...

Blogger Barua celup pula bukan main marahkan DAP dengan alasan, Melayu di Pulau Pinang terpinggir. Mereka mendakwa zaman pemerintahan DAP, Melayu semuanya telah lari ke Seberang Perai manakala di sebelah Pulau di kuasai oleh Cina.


Mereka lupa agaknya, Melayu telah dihalau dari Pulau sejak zaman Gerakan/ BN memerintah. Ketua Bahagian dan AJK Bahagian menjadi broker memujuk orang Melayu menjual tanah mereka.
Mereka juga biadap menerjah masuk dalam komen blog tanpa membawa fakta, lagak seperti orang yang dirasuk, sehingga kopiah yang tak mengerti apa-apa juga menjadi sasaran bodoh golongan ini.

Sudahlah menerjah masuk sebagai pengecut seperti pondan bangladesh dengan hanya menggunakan nama samaran dan menyembunyikan identiti. Jadilah orang yang bertanggungjawab.
Melayu di Kampung Denai Pinggiran, Kempas Johor , hanya mampu menitiskan air mati melihat rumah mereka diroboh tanpa dapat sebarang pampasan... Siapa yang robohkan rumah mereka??? Blogger bangang akan tetap menuduh DAP yang roboh rumah orang Melayu di Johor
Saya dilahirkan di Pulau Pinang walaupun saya dibesarkan di Pahang namun sering kali juga saya pulang ke kampung menziarahi sanak saudara di sana. Zaman Gerakan menerajui Pulau Pinang, UMNO menjadi anjing peliharaan Gerakan yang ditugaskan untuk mengigit orang Melayu.

Peminggiran Orang Melayu berlaku sejak Gerakan menguasai Pulau Pinang. Apa UMNO buat untuk memperkasakan Melayu di Pulau Pinang. Dah kalah baru nak bangkit menjadi pembela Melayu.
Dakwah bukan sahaja untuk umat Islam... kita juga wajib berdakwah pada bukan Islam. Ada manusia bangang minta kita bertaubat bila kita lebarkan dakwah pada bukan Islam.

2 tahun kita berkawan dengan DAP, tanpa kita menafikan asalnya DAP memandang Islam dengan prajudis. UMNO melalui akhbar dan TV mendakyah kononnya negara Islam yang PAS nak tegakkan seperti negara Taliban. Gambar perempuan di tembak oleh tentera taliban di Afganistan di ulang ulang. UMNOlah punca DAP membenci Islam.
Namun selepas 2 tahun ini menyaksikan telah lahir anak-anak muda di kalangan DAP yang cuba mempelajari asas dalam Islam. Mereka dah melihat Islam adil pada semua. Mereka juga dah mula membuka sejarah kegemilangan Khalifah Islam.

Lebih bengap lagi, bila ada bloger yang mendakwa PAS menabalkan DAP sebagai Khalifah Umar Abd Aziz. Kita cuma hargai kesediaan mereka mencontohi Umar Abd Aziz. Saya yakin mengambil kepimpinan Umar Abd Aziz dalam pemerintahan lebih baik daripada copy and paste one Israel (sila taip One Israel dalam wikipedia).