Saturday, April 23, 2011

Malaysia : Tong sampah Radioaktif

Berita PANAS.. bukan Rare Earth Australia sahaja diproses di Malaysia.. Terbaru MALAWI juga akan berbuat demikian.. Malaysia bakal jadi tong sampah SISA BUANGAN BAHAN RADIOAKTIF.. Jom Bantah
Dokumen di sini http://www.infomine.com/index/pr/PA536540.PDF

Malawi, sebuah negara di benua Afrika telah memberikan lesen kepada Lynas untuk menggali nadir bumi di negara mereka. Grain Malunga, Menteri Sumber Negara Malawi menyatakan bahawa Lynas adalah satu-satunya syarikat yang telah diberikan lesen untuk menggali dan melombong nadir bumi.

Malunga juga menyatakan bahawa Malawi tidak mempunyai kepakaran mahupun kemampuan untuk membina loji pemprosesan nadir bumi. Nadir bumi yang di lombong di Malawi akan di hantar ke MALAYSIA (GEBENG) untuk diproses sebelum dijual dipasaran antarabangsa.

Perlombongan dan pemprosesan akan dilakukan sepenuhnya oleh Lynas. Lynas akan melakukan sedaya mungkin untuk melawan eksploitasi China dalam penjualan nadir bumi yang telah diproses.

NAMPAKNYA RAKYAT MALAYSIA DITIPU LAGI OLEH LYNAS DAN KERAJAAN BN. SELAMA INI KITA DIBERITAHU BAHAWA CUMA NADIR BUMI DARI MOUNT WELD AUSTRALIA AKAN DIPROSES DI GEBENG, TETAPI SEKARANG TERBUKTI DARI MULUT MENTERI SUMBER NEGARA MALAWI BAHAWA NADIR BUMI DARI MALAWI JUGA AKAN DIPROSES DI GEBENG.

BAGUSLAH, SEMUA NEGARA DUNIA MENJADIKAN MALAYSIA TEMPAT BUANGAN SISA RADIOAKTIF. HANYA KERAJAAN BN MAMPU LAKUKAN KEBODOHAN YANG TAK MAMPU DILAKUKAN OLEH NEGARA LAIN