Tuesday, June 3, 2008

EZAM ! SELAMAT MENJADI BARUA UMNO

Wajah sebenar Ezam masuk UMNO makin terserlah. Dulu dia kata tujuan dia masuk UMNO kerana nak bantu Pak Lah buat perubahan. Pada kawan-kawan dalam PAS beliau menjawab SMS mengatakan beliau masuk dengan membawa agenda memerangi rasuah.

Saya antara insan yang sebelum ini menghormati dan mengkagumi Ezam. Selepas meninggalkan PKR dan memimpin GERAK rasa hormat dan kagum ini tak pernah luntur. Pada ketika khabar angin dia menyertai UMNO saya tak percaya. Tapi kini segalanya seperti yang kita ketahui.

Kalau betul Ezam masuk UMNO untuk perubahan, untuk baiki yang rosak, fokus dengan matlamat anda. Persetankan perkara lain, tumpukan pada agenda anda

Cuma kita mulai hairan dengan kenyataannya hari ini. Perubahan apa, kalau masuk UMNO tapi membicarakan soal dendam pada Anwar. Adakah dengan menyerang Anwar masalah rasuah dalam UMNO akan pulih. Dengan mendedahkan kepincangan Anwar perubahan akan berlaku dalam UMNO.
Petikan Sinar Harian 3 JUN 2008
Kata Ezam Anwar juga tidak pernah memujuknya untuk menyertai parti itu sejak beliau meninggalkan PKR dua tahun lalu

Kantoi... Pemuda yang nampak berjiwa besar, rupa-rupanya budak hingusan merengek mahu dipujuk.

Benarlah dakwaan Ezam sebelum ini, tidak ada manusia yang ikhlas menyertai UMNO sehinggakan dia melafazkan "Tunjukkan pada saya seorang individu yang ikhlas masuk UMNO". Dia juga salah seorang pecacai yang tidak ikhlas bersama UMNO

Yang jelas selepas membaca kenyataan Ezam dalam Sinar Harian hari ini, barulah kita tahu tujuan Ezam bersama UMNO untuk terus menjadi barua UMNO. Untuk itu saya ucapkan pada Ezam SELAMAT MENJADI BARUA UMNO.