Saturday, January 17, 2009

UMNO/BN SUDAH TIDAK RELEVAN

PAS 32,883
BN 30, 252
Bebas 193
Majoriti 2631

Keputusan PRK Kuala Terengganu, memberi satu pukulan maut buat UMNO/BN. Akhbar esok pastinya akan memuatkan bebelan pemimpin UMNO. 1001 alasan akan diberi. Segala kesalahan akan ditunding pada orang lain.

Tahniah rakyat Kuala Kerengganu. Mereka meluat dengan janji Najib, mereka cuak dengan kehadiran ribuan pasukan keselamatan, Mereka marah bila hukum Allah dipermain-mainkan. Mereka melampiaskan rasa mereka pada peti undi.

Keputusan PRK ini akan meyebabkan Pak Lah akan memikirkan kembali pelan peralihan kuasa yang dipersetujui Mac nanti. Ketika BN tewas di Permatang pauh dengan majoriti besar, Najib dan gengnya mengasak Pak untuk segera berundur. Alasan mereka rakyat bukan tolak UMNO, rakyat tolak Pak Lah. Pak Lah mempercayainya dan pelan peralihan kuasa yang dijanjikan bulan Jun dipercepatkan pada bulan Mac.

Bohong Najib pada Pak Lah terbongkar, rakyat sememangnya menolak UMNO walau siapapun yang akan memimpin UMNO. UMNO tetap tak relevan walaupun pemimpinnya bertukar. Rakyat Malaysia melihat tukar pemandu tak meyelesaikan masalah. Rakyat Malaysia sedang berkira-kira untuk menukarkan kereta.