Friday, April 25, 2008

UMNO dan KERBAU..

UTUSAN MALAYSIA - 24 APRIL 2008
Kerbau mengamuk ditembak 17 das

PASIR PUTEH 23 April – Seekor kerbau jantan yang mengamuk selama hampir tiga jam di bandar ini hanya dapat ditumbangkan selepas ditembak sebanyak 17 kali.
Kerbau berusia tiga tahun itu mengamuk semalam setelah tali pengikatnya terputus kira-kira pukul 4.30 petang.
Sebelum itu, kerbau berkenaan kalah ketika berlaga dengan seekor kerbau lain di Kampung Baru berhampiran bandar ini. (Utusan Malaysia muka hadapan)


Saya teringat ceramah Ust Azizan Razak di Stadium Negeri Perak baru-baru ni, katanya, UMNO laksana kerbau. Kerbau bila dihalau keluar dari petak sawah, sambil kerbau itu keluar sempat lagi meragut makan pokok padi. Itulah UMNO apabila diisytiharkan kalah dan perlu mengosongkan pejabat pentadbiran, mereka seumpama kerbau, sempat lagi meragut carpet, penghawa dingin, barang hiasan pejabat dan sebagainya.

Utusan hari ini pula memaparkan berita seekor kerbau yang kalah berlaga, mengamuk tak tentu hala. itulah UMNO sekarang ni... Kalah di beberapa negeri... mangamuk laksana orang gila.

Kerbau itu akhirnya tumbang setelah terkena 17 das tembakan... Itulah UMNO yang akan tumbang apabila 30 kerusi memihak kepada pakatan rakyat..