Thursday, May 15, 2008

AHLI PARLIMEN BN SABAH MULA BERPOLITIK


Sebelum ini beberapa ahli parlimen Sabah memprotes tindakan Kerajaan pusat menganaktirikan Sabah. Anifah Aman dalam kenyataannya di Parlimen menyebut apa guna duduk dalam rumah banglow jika tak dapat layanan sama rata. Ghafur Salleh tidak menolak untuk menubuhkan parti baru dan boleh join dengan sesiapa sahaja. Ghafur mendesak Pak Lah merombak kabinet dengan mengambil kira Sabah dan Sarawak merupakan penyelamat kepada BN. Yong Tek Li pula mendakwa di Sabah ada dua tingkap... mereka boleh masuk mana-mana tingkap yang dapat menjamin keadilan untuk Sabah.

Sebenarnya membaca tajuk akhbar hari ni, bukan tawaran Pakatan Rakyat yang difokuskan oleh ahli Parlimen Sabah ini... Yang terlebih penting ialah.... adakah Pak Lah akan menunaikan tuntutan mereka. Mereka sedang menunjukkan dari pada Pak Lah, harga mereka terlalu mahal..

Sebenarnya mereka sedang beri kata dua pada Pak Lah.. sama ada TUNAIKAN TUNTUTAN KAMI atau KAMI BERPINDAH KE TINGKAP YANG LAIN.

Kalau benar sebagaimana yang dilaporkan akhbar hari ni, mengapa mereka tak buat laporan polis... Kita pun nak tahu 'duta kecil' yang dimaksudkan... Wujud atau tidak wujud... Kalau wujud siapa Duta Kecil itu? Teknologi sekarang ini boleh mengesan panggilan itu datang dari mana dan siapa disebalik panggilan.. Ayuh laporkan pada polis dan sertakan no panggilan yang diterima.

Berita ini meyebabkan BN semakin goyah. Mari kita ikuti plot cerita seterusnya dalam minggu ini.