Monday, August 25, 2008

SELEPAS PUNGGUNG SAIFUL DIJAJA, KINI...

Jemaah Menteri meluluskan semula konsert Avril yang dijadualkan pada 29 Ogos, sedangkan Kementerian Kesenian dan Warisan telah menundanya.

Bermakna konsert ini juga merupakan pembuka tirai sambutan Ramadhan tahun ini.

Bagi yang tak tahu apa binatang Avril Lavigne. Dia adalah penyanyi wanita dari Barat. Tengok laa gambar dia tu...

Tu yang para menteri BN suka sangat. Sejak dari pilihanraya Kecil Permatang Pauh UMNO sangat bergantung pada Punggung Saiful untuk meneruskan tali hayatnya. Sekarang Punggung Avril Livigne pula dibawa untuk terus meraih sokongan anak-anak muda yang jauh dari Agama.

Avril Lavigne juga adalah seorang peminum alkohol dan perokok. Ini sangat merbahaya kepada akhlak dan moral terutamanya remaja.

Muhasabah: Saya sedang menunggu-nunggu respon Mufti Wilayah yang sangat pantas membidas Ust Ramlang Porigi apabila imam muda itu mengeluarkan kenyataan sumpah Saiful tak sah. Respon segera Mufti Klik sini

Saya sangat berharap agar Mufti Wilayah, para mufti yang lain dan seluruh kakitangan mereka tidak meletakkan taraf Pejabat Mufti dan pejabat agama lebih rendah taraf dari pejabat haiwan.

Saya katakan begitu kerana, pejabat haiwan apabila tersebarnya wabak penyakit binatang mereka akan bertindak pantas mengawal wabak itu dari merebak. Pakar-pakar akan dihantar. Para doktor haiwan akan meninggalkan bilik berhawa dingin mereka untuk segera menyelesaikan masalah penyakit yang mungkin akan memusnahkan binatang itu. Pelbagai pendekatan akan digunakan.

Harapan saya pejabat agama dan pejabat mufti mesti lebih pantas mengawal wabak penyakit yang menjalar menjangkiti umat kini. Jangan hanya duduk di bilik hawa dingin dan melupakan penyakit umat.

Saya bimbang kalau-kalau, tuan-tuan terlalu lama berada dalam bilik berhawa dingin, ia akan merosakkan otak. Daya berfikir dan bertindak jadi tumpul. Fikir... fikirkan lah.