Wednesday, February 18, 2009

PERMATANG, KUALA dan kini DI BUKIT

Mutakhir ini gaya politik negara sangat memualkan. Matlamat menghalalkan cara menjadi amalan politukus negara. Barulah kita tahu kenapa UMNO beriya-iya memisahkan politik dengan agama, dosa dan pahala, syurga dan neraka. Semuanya kerana tanpa agama mereka boleh buat apa sahaja.

Semua tindakan UMNO untuk menghalalkan mnereka mendapatkan kuasa. Mereka menyangka dengan cara tindakan ke atas 2 ADUN di Perak (Behrang dan Changkat Jering) yang dituduh terlibat dengan rasuah boleh menjadi senjata mereka buat selama-lamanya. ADUN beragama Islam ini tewas dengan ugutan dan tawaran lumayan.

Lalu menggunakan modus operandi yang sama ke atas ADUN Bukit Selambau. Kini modus operandi itu dibawa pula ke Selangor. Matlamat mendedahkan aib ADUN, kemudian ugut dan akhirnya tawaran lumayan. Nampaknya ADUN yang bergama hindu dan ADUN Kristian ini lebih bermaruah daripada Islam Hadhari UMNO. Mereka meletakkan jawatan sebagai Exco dan ADUN sekaligus. Amalan ini tak wujud pada calon BN. Pemimpin BN, walau apa pun jawatan yang mereka letak namun ADUN/ MP tetap kekal.

Sebenarnya tindakan UMNO untuk menggugat Kerajaan PR akan menjadi senjata makan tuan. Pemimpin PR berjiwa besar. Mereka amanah dengan kuasa bukan gila kuasa seperti pemimpin UMNO/BN. Sebab itulah mereka sedia untuk letak jawatan sekalipun sebagai ADUN dan meyerahkan kembali pada rakyat untuk tentukan.

Ayuh.. kita akan kerjakan UMNO/ BN ditiga bukit ini. Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Bukit Lanjan.

UMNO / BN dah kalah di Permatang (Pauh), Mereka lari ke Kuala (Terengganu) juga mereka tewas. Kini mereka lari ke bukit. Jika di bukit juga mereka tewas, maknanya UMNO/BN kita akan campakkan ke Laut. Di laut hanya dua sahaja pilihan, sama ada mampus tengah laut atau menjadi lanun.