Wednesday, April 8, 2009

TEMPAHKAN LUBANG KUBUR UNTUK UMNO

2 bukit berjaya ditawan oleh Pakatan Rakyat. Era peralihan kuasa tidak memberi kesan kepada UMNO, malah bertambah nazak. Tak berlaku dalam sejarah Malaysia, perlantikan PM baru gagal meraih sokongan rakyat.

Catatan sejarah Malaysia, setiap kali peralihan kuasa BN menang bergaya. Peralihan Kuasa Zaman Tun Razak selepas kejatuhan Tengku Abd Rahman, Zaman Dr Mahathir mengambil Alih kuasa dari Husein Onn dan Pak Lah dari Dr Mahathir. Bila berlaku Pilihanraya UMNO/BN menang besar.

Berbeza kini, walaupun digambarkan Najib seorang yang hebat boleh memacu kemajuan negara ini, diikuti dengan pengumuman 13 tahan ISA bebas dan melepaskan penggantungan Harakah serta Suara Keadilan. Akhbar pula menggambarkan nizar penderhaka dan boneka cina. Pemilihan calon PKR menimbulkan masalah tak puashati dikalangan menyokong.
Jenderal yang baru dilantik ini semakin menyebabkan UMNO/BN bertambah parah.

Mood rakyat bermaklumat menunjukan mereka lebih cenderong pada Pakatan Rakyat. Yang masih menyokong BN hanyalah Iban yang bercawat di Sarawak. Sokongan Iban pada BN dianggap munasabah kerana mereka terpisah daripada maklumat. Sistem pengangkutan dan ruang angkasa terbuka tidak dinikmati oleh rakyat sarawak ini.

Tapi yang menyokong BN di Semenanjung ini, kenapa masih memekakkan telinga dan menutup mata anda. Kalau begitu, lepas ni bolehlah para penyokong BN mengikut jejak kaum Iban di Sarawak. Bercawat!!!!